Nemáte dostatečná data pro rozhodování? Nebo data máte, ale v nepoužitelném formátu?
Už vám nestačí univerzální sestavy z účetního softwaru? Potřebujete informace o svém podniku častěji, v jiné struktuře a srozumitelnější formě?
Chtěli byste znát aktuální prodeje a marže podle zákazníků, produktů, prodejců?
O kolik můžete s cenou dolů, aniž byste na tom tratili?
Jak využíváte kapacitu strojů, pracovníků?
Cílem reportingu je zajišťovat, aby se podnikové informace dostaly:
- k tomu správnému člověku (který je schopen rozhodovat o dané věci)
- v ten správný čas (kdy ještě lze rozhodnutím něco změnit)
- a v té správné kvalitě (v potřebném detailu, ale zároveň přehledně, stručně a bez chyb)
V praxi se často používají sestavy z účetního softwaru. Tyto sestavy bývají většinou příliš detailní, nepřehledné a statické. Rozvaha a výsledovka mají jistou vypovídací schopnost, ale pro správné rozhodování potřebujeme většinou vidět:
- celkový přehled o vývoji ve firmě na jedné stránce / obrazovce (příklad) – 1x měsíčně
- přehled o vývoji peněz a pohledávek po splatnosti – alespoň 1x týdně
- detailnější přehledy specifické pro danou firmu – podle potřeby
Dále na těchto stránkách: